internet inteligentnie czyli o internecie w public relations
w serwisie internetpr.pl
Blog > Komentarze do wpisu
Młodzi internauci o WEB 2.0?

Właśnie skończyłem lekturę fragmentu badania użytkowników WEB 2.0 zrealizowanego przez Gemiusa dla Yoof - tworzącej się właśnie agencji marketingu młodzieżowego. Wrażenia ... takie trochę dziwne choć może dlatego, że to tylko fragment większej całości a może przez WEB 2.0 w nazwie raportu.

Chyba lepszy byłby tytuł "Młodzi internauci o blogowaniu i serwisach społecznościowych". -:) WEB 2.0 autorzy badania sprowadzają do redagowania blogów, użytkowania serwisów społecznościowych i dzielenia się treściami audio i wideo. Wykorzystywanie przynajmniej jednego z tych warunków sprawia, że jest się użytkownikiem WEB 2.0 w terminologii autorów badania. Szkoda, że to pojecie jest tak często nadużywane tylko dla celów marketingowych ... bo WEB 2.0 jest modne i dobrze się sprzeda.

Nie uświadamiamy sobie często, że to WEB 2.0 to nie blogi czy serwisy społecznościowe tylko koncepcja kształtowania się internetu z wiedzą o ludziach ale myśląc w kategoriach nowych możliwości, którymi dotąd nie dysponowaliśmy. Wiedza o ludziach rozumiana jako świadomość ludzkich ograniczeń w kontakcie z internetem ale i oczekiwań oraz skłonności do organizowania się w grupy i dzielenie się opiniami i poglądami. Nowe możliwości to nie tylko komunikacja dwukierunkowa oraz coraz mniejsze przeszkody do tego aby stać się wydawcą i redaktorem naczelnym własnego medium – na przykład bloga. Standaryzacja form gromadzenia treści w internecie umożliwiła również jego agregowanie i zdalne udostępnienie budując bazę do wybiórczego korzystania z jego zasobów.

Zmienia się również punkt widzenia twórców projektów internetowych przed którymi otwierają się perspektywy wykorzystania zupełnie nowych możliwości. Nie muszą bazować już tylko na własnych treściach. Dostępne są informacje i treści udostępniane przez media, firmy, organizacje i indywidualne osoby za pośrednictwem kanałów informacyjnych RSS, czy usług sieciowych tzw. „web services”. Te ostatnie umożliwiają dostęp do informacji które mogą być pochodną zapytania w zdalnym systemie lub nawet w wielu rozproszonych bazach danych. Co istotne stwarzają one również możliwość automatyzowania rozliczeń finansowych pomiędzy rozproszonymi systemami i modele płatności za pojedynczą informację, zapytanie czy artykuł. W praktyce to otwarte wrota do nowych modeli biznesowych.

wtorek, 24 października 2006, marek.wozniak

Polecane wpisy

  • Kaziu pisze mniej

    Ostatnio postanowiłem przeanalizować trochę blogi polityków , na które jeszcze nie tak dawno w sieci był ogromny boom. Analizy co prawda jeszcze nie skończyłem,

  • Zrób sobie kanapkę!

    10am.tv pod takim adresem widniej w sieci nowy projekt przygotowany przez Heureką dla marki Schulstad – Biurowa Telewizja Śniadaniowa . Podstawą 1

  • Jacob Nielsen o WEB 2.0 :)

    Guru usability wypowiada się na temat WEB 2.0 - i wypowiada się ciekawie -:).Nielsen mówi i WEB 2.0 jako "ostatniej modzie" wskazując że presja jaką

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Jak zostałem pasterzem - czyli blogi InternetPR z PR 2.0
Ruszył serwis blogowy InternetPR 8211 przyznam, że jego start faktycznie mi umknął. Za nadrabianie zaległości zabrałem się dziś choć zProcy też zaspało, to jednak mnie przegoniło . Trochę mi się ten pomysł podoba, a trochę nie 8211 ... »
Wysłany 2006/11/17 19:49:12